Thyholm Genbrug afholdt generalforsamling d. 29. marts 2017.

Danmission Thyholm Genbrug har afholdt den årlige generalforsamling i Kirkecentret på Thyholm.

Formand Else Toftdal bød velkommen til de 47 fremmødte.

I formandens beretning kom hun bl.a. ind på, hvor dejligt det er, at vi er så mange ca. 70 frivillige tilknyttet genbrugsbutikken. Når vi kommer ud blandt andre genbrugsfolk, er de altid misundelige på os, fordi vi er så mange. Det er skønt, at vi er så mange til at tage en tørn på den ene eller anden måde i butikken, det kræver faktisk en del slid at få sådan en genbrugsbutik til at fungere.

Herefter fortale hun om forskellige arrangementer, vi har afholdt eller deltaget i. Nævnes kan bl.a. de forskellige genbrugsstævner, vi har deltaget i. ”Danmark Dejligst”, Thyholms folkefest, hvor vi hjalp i kageboden, og hvor nogle medarbejdere havde bagt kage til salg i boden. Vi har afholdt udsalg et par gange, og vi har haft 3 dage med gårdhavesalg. For medarbejderne havde vi en fantastisk udflugtstur til Fur med en blind guide. I oktober havde vi trappeindvielse af en ny trappe til  1. sal. Trappen er lavet og foræret til os af en lokal håndværker.

Kasserer Elly Christensen fremlagde regnskabet, som udviste et rigtig flot salg i butikken for 2016 på Kr. 286.867,00. Når udgifterne var blevet fratrukket, kunne vi sende kr. 190.000,00 til Danmission.

Valg til bestyrelsen: på valg var Inger Christensen, Dorit Olesen og Renja Wiese, alle modtog genvalg og blev valgt. Bestyrelsen består herefter af Else Toftdal, Inger Christensen, Addy Gravesen, Ella Pedersen, Gerda Sloth, Dorit Olesen og Renja Wiese. Udenfor bestyrelse er kasserer Elly Christensen.